Anna Kończal-Bochenek, autorka monodramu „IVONA”, bazując na dramacie Gombrowicza „Iwona, księżniczka Burgunda”, stawia pytania o to, jak – i czy w ogóle – można poradzić sobie z hejtem w mediach społecznościowych. Czy da się żyć w świecie hejtu?
Cytaty ze sztuki Gombrowicza nabierają nowych znaczeń, brzmią jak komentarze pod zdjęciami w popularnych serwisach: „Wczoraj znów nie miałaś powodzenia. Dzisiaj znów nie masz powodzenia. Jutro także nie będziesz miała powodzenia”.
Albo, ostrzejsze: „Tę odętą żałobnicę trzeba rozdeptać”.
Jak sobie z tym poradzić? Czy można sobie z tym poradzić?
Tytuł monodramu nawiązuje jednocześnie do nazwy popularnego syntezatora mowy, który wykorzystano w spektaklu.
Monodram IVONA w wykonaniu Anny Kończal-Bochenek (scenariusz i reżyseria Filip Bochenek) był jedną ze sztuk zakwalifikowanych do finału ubiegłorocznego Konkursu na Monodram Gombrowiczowski, którego organizatorem było Muzeum Witolda Gombrowicza. Kuratorem konkursu był Jacek Wakar, a spektakle oceniało jury w składzie: Irena Jun, Lena Frankiewicz oraz Jacek Cieślak. Partnerami konkursu były Samorząd Województwa Mazowieckiego i Teatr Druga Strefa w Warszawie. Konkurs zorganizowany został dzięki dofinansowaniu z budżetu Samorządu Województwa Mazowieckiego.
Monodram wystawiony został w Muzeum Witolda Gombrowicza we Wsoli w kwietniu 2025 roku.
Instytucja współprowadzona przez Samorząd Województwa Mazowieckiego oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

